Nästa artikel
Premium Tematisk ämnesintegrerad duoundervisning. Det är namnet på en ny pedagogisk modell som är framtagen av och används på en kommunal gymnasieskola i Stockholm. Syftet är bland annat att minska arbetsbördan för eleverna.
ESS-gymnasiet är en kommunal gymnasieskola med specialpedagogisk profil i centrala Stockholm. Skolan har cirka 300 elever, varav runt 70-75 av dem har någon form av neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. För tre år sedan startade skolan ett samhällsvetenskapsprogram där man tillämpar en pedagogisk modell som kallas tematisk ämnesintegrerad duoundervisning, TÄD. – Vi startade ett program för elever som har kompetens att gå ett nationellt gymnasieprogram men som är i behov av särsk
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Autism kopplas till ökad risk för Parkinsons sjukdom – ny studie väcker frågor: "Det behövs mer forskning om sambandet"
- Ny bok slår larm om brister i förskolan: ”Budgeten går före barnen”
- Unik studie följer vuxna med tidig autismdiagnos – och ger röst till osynlig grupp: "De här personerna syns och hörs sällan"
- Dejting vid adhd – så vänder du utmaningar till styrkor: 6 tips
- SSRI funkar dåligt på äldre
- Socialtjänstlagen – en lag full av gråzoner
- Svagbegåvade elever hamnar mellan stolarna