Nästa artikel
Premium Rasten är en viktig del av skoldagen och bör prioriteras lika högt som lektionerna. För att alla elever ska få sin återhämtning behöver rasten vara strukturerad och pedagogerna engagerade, berättar idrottsläraren Alexander Skytte. För Special Nest delar han med sig av 8 steg för en välfungerande, tydlig och givande rast.
– Det finns så mycket med rasten som kan göras bättre. Det jag har sett förut är personal som står i grupp, barn som inte har något att göra, onödiga konflikter som uppstår där personalen kommer in och bestämmer vad som är rätt och fel, och en allmän inaktivitet. Och för barn med npf finns ofta en brist i struktur på rasterna. Alexander Skytte är idrottslärare och fritidspedagog och arbetar i en F-5 skola utanför Stockholm. Han är engagerad i frågan om rastverksamhet och
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Utredaren om npf i arbetslivet: ”Jag läser fort”
- Nu avslutas projektet för diagnostisk omprövning – 55 av 75 unga vuxna fick sin npf-diagnos borttagen
- ”Små barn har större chans att lyckas”
- ”Man får aldrig tillämpa PYS i stället för att sätta in särskilt stöd”
- Med rätt att leva som alla andra
- Studiehjälp på universitetet
- Adhd-läkemedel misstänks orsaka hjärtsvikt