Nästa artikel
Premium Ofta är det familjens och skolans agerande som hamnar i strålkastarljuset när problematisk skolfrånvaro diskuteras, men många socialarbetare är rådvilla när ärenden om problematisk skolfrånvaro landar på arbetsbordet. De bokaktuella socionomerna Emma Söderholm och Gisela Appelgren Hansen vill ge ett kompetenslyft.
När det gäller problematisk skolfrånvaro har föräldrarnas och skolans ansvar stötts och blötts, men hur ska egentligen socialtjänsten agera vid ihållande skolfrånvaro? Det försöker socionomerna Emma Söderholm och Gisela Appelgren Hansen reda ut i den nya handboken "Att utreda problematisk skolfrånvaro i socialtjänsten". – Socialtjänsten måste förstå vilka familjer vi möter. Därför har vi utvecklat boken för att göra ärenden hanterbara, vilket skapar en riktning för at
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Forskning: Taktil massage ger lindring till unga med adhd
- Engelska – en språklig frizon för autistiska elever?
- Husdjur ökar samspelet vid autism
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- "Flickor med npf söker ofta vård i tonåren, men blir inte hjälpta"
- Dietisten Sara Ask släpper kokbok med npf-fokus
- Utredaren om npf i arbetslivet: ”Jag läser fort”