Nästa artikel
Premium Extra anpassningar för elever har kritiserats för att sättas in för sent, fungera dåligt och vara en rejäl börda för lärarna. Nyligen presenterades ett delbetänkande från en statlig utredning med förslag om att avskaffa extra anpassningar. I stället väntas en renässans för undervisning enskilt och i liten grupp.
Regeringen har kavlat upp ärmarna och lovat krafttag för att få svensk skola på rätt köl. Eleverna har gjort ett rekordstort kunskapstapp enligt den internationella skoljämförelsen Pisa och närmare var femte elev går ut nian utan gymnasiebehörighet. Många elever med diagnoser som autism och adhd har en kämpig skolgång, präglad av både hög frånvaro och bommade kunskapsmål. ”Stort svek” att anpassningar sätts in för sent Först, lite bakgrund. När skolpersonal, vårdna
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Engelska – en språklig frizon för autistiska elever?
- Nu avslutas projektet för diagnostisk omprövning – 55 av 75 unga vuxna fick sin npf-diagnos borttagen
- Mobbning vid autism och adhd: 4 lästips
- Så här funkar WISC-testet
- 12 boktips inför sommaren – läs på om autism och adhd
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor