Nästa artikel
Premium Vad tycker eleverna egentligen? Ett nytt kartläggningsmaterial ger barn och ungdomar med npf tillgång till vad de känner och tänker om sin skolsituation. Special Nest har intervjuat specialpedagogen Kristin Backman som brinner för att förbättra kommunikationen mellan lärare och elev.
De flesta elever, oavsett om de har en neuropsykiatrisk diagnos eller inte, är hjälpta av visuellt material i undervisningen. På samma sätt är eleven hjälpt av visuellt stöd också för att förklara för läraren vad hen upplever, tänker och känner. Detta är något som specialpedagogen Kristin Backman och arbetsterapeuten Elin Pettersson från Neuropsykiatrisk support har tagit fasta på. Tillsammans har de utvecklat ett kartläggningsmaterial för elever med npf: dels Skolvardag f
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Regression vid autism – vad vi vet och inte vet
- Tips: 15 Npf-vänliga julklappar
- Hon skriver om livet med tvångssyndrom och kronisk migrän
- Lista: 10 npf-vänliga julklappstips
- Mobbning vid autism och adhd: 4 lästips
- Friåkaren Jon Olsson om adhd-diagnosen: ”För mig har det varit mer positivt än negativt”
- Så här funkar WISC-testet