Nästa artikel
Premium Mer kunskap om NPF och bättre anpassningar i undervisningen och läromiljön. Det har varit receptet för Källbrinksskolans högstadium i Huddinge som de senaste åren har NPF-säkrat sin verksamhet.
När Elinor Kennerö Tonner arbetade som lärare i svenska i början på 00-talet möttes hon ofta av elever med särskilda behov – inte sällan personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Hon såg att det var elever med NPF-problematik på skolan som hamnade efter och bestämde sig redan då för att försöka anpassa sin egen undervisning i klassrummet. Detta perspektiv tog hon med sig när hon år 2012 blev biträdande rektor på Källbrinksskolans högstadium, belägen i Huddin
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Dejting vid adhd – så vänder du utmaningar till styrkor: 6 tips
- Adhd – fantastiskt, fruktansvärt och alldeles underbart
- Undersöker alternativa sätt att höja oxytocinnivåer i hjärnan
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån
- Forskare: Blicken visar om det är social ångest eller autism
- Med rätt att leva som alla andra
- Studiehjälp på universitetet