Nästa artikel
Premium En analytisk ledstång för att beskriva problem och hitta konkreta lösningar. Det är en kort beskrivning av stödmaterialet Levla Förskolan som i dag används inom Umeå kommun.
2013 inledde psykologen Erik Rova och hans kollegor Anna Boman och Liselott Wihlbäck projektet Levla Lärmiljön i grundskolan i Umeå kommun. Syftet var att utveckla ett stödmaterial för att tidigt förebygga och hantera problemsituationer i skolan och hitta konkreta anpassningar och lösningar. Ordet ”Levla” härstammar från dataspelsvärlden och betyder i princip ”att höja sig en nivå”. Inom ramarna för Levla Lärmiljön utvecklades också ett material specifikt riktat till yng
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Regression vid autism – vad vi vet och inte vet
- Tips: 15 Npf-vänliga julklappar
- Hon skriver om livet med tvångssyndrom och kronisk migrän
- Lista: 10 npf-vänliga julklappstips
- Friåkaren Jon Olsson om adhd-diagnosen: ”För mig har det varit mer positivt än negativt”
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Undvik autistisk utbrändhet – 10 tips ur ny bok av autistisk psykolog