Nästa artikel
Premium De känner sig annorlunda, är understimulerade i skolan och mår ofta dåligt. Special Nest intervjuar specialpedagogen Mona Liljedahl som arbetar med särbegåvade elever och som är mamma till ett särbegåvat barn.
Mona Liljedahl arbetar som specialpedagog i Stockholm med all slags problematik, inte bara med särskild begåvning. – Allt som har med hjärnans funktion att göra intresserar mig. Exempelvis tycker jag att diagnoser lär oss mycket om inlärning. Elever med svårigheter lär oss att vara goda pedagoger, säger hon. Mona Liljedahl berättar att hon har arbetat med särskilt begåvade elever hela tiden utan att veta om det, precis som alla andra lärare. – Själv började jag dock inte arbet
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Regression vid autism – vad vi vet och inte vet
- Tips: 15 Npf-vänliga julklappar
- Forskning: Autistiska mår bra av att umgås med andra autistiska
- Tiktok-flödet kan leda till negativa spiraler för unga med ätstörning
- Alexitymi: När känslorna finns men orden saknas
- Så kan vården lyckas med behandling av psykiatrisk samsjuklighet vid autism: "Många får inte hjälp och deras lidande förlängs"
- Ny publikation om insatser i skolan för elever med adhd